Aangekomen!

Ik ben vannacht om 3u lokale tijd aangekomen in Eskisehir. Mijn flatmate Sezer stond mij gelukkig al op te wachten, met een taxi. Ondertussen was ik op de luchthaven tijdens de paspoortcontrole aan de praat geraakt met een spaanse erasmusstudent. Hem hebben we dan ook maar meteen meegenomen in onze taxi :) Toen ik op ons appartement aankwam was ik supermoe, maar tegelijk ook niet, dus heb ik maar direct een heel deel van mijn koffers uitgepakt. Veel heb ik niet geslapen, mijn bed was nogal hard, maar vandaag of morgen krijg ik een ander bedje.

Vanochtend werd ik direct verrast door een echt turks ontbijtje. Een soort groentenomelet, olijfjes, tomaat, paprika, brood, ... jaja zelfs Nutellachoco! Toen ik vertelde dat mijn broertje elke dag choco op zijn boterham smeert, schrokken ze hier wel. Choco is hier best duur, dus ze eten het niet zo heel vaak.

Na het ontbijt zijn Sezer en ik naar de Universiteit getrokken. Wat een gi-gan-tische campus! Daar hebben we wat inlichtingen gewonnen. Er is nog niet veel in orde geraakt. Daarna zijn we naar het centrum van Eskisehir geweest om eens te zien wat dat voorstelde :). In een pub hebben we een pintje gedronken (het bier is hier nog niet zo slecht). De zaak waar we iets dronken was volgens Sezer een populaire plaats voor Erasmusstudenten. 't was er ook erg gezellig :)

Daarna zijn we naar het politiebureau geweest om te kijken wat ik allemaal nodig heb om mijn permanente residentie aan te vragen. Al mijn documentjes zijn nu in orde, voor als ik volgende week samen met de andere erasmussers terug ga.

Ook voor mijn gsm/sim-kaart zijn we gaan kijken. Ik mag van Süleyman, mijn andere flatgenoot, een oude gsm lenen, want anders kost het mij 50 euro om mijn gsm te laten registreren. Mijn 2 flatgenoten gaan eerst even overleggen welke provider het beste is voor mij, en ik hoop dan morgen mijn sim-kaart te kunnen gaan kopen.

Het is hier trouwens superwarm. De zus van Sezer raadde mij vanochtend aan om toch een vest aan te doen, maar die was helemaal overbodig. 't Is hier ongeveer 28 graden op het moment denk ik, dus echt aangenaam.

Zonnige groeten :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!