Erasmussers ontmoeten!

Amai, wat een drukke dagen! Gisteren was het Orientation Day voor de Erasmusstudenten. Ik raakte er aan de praat met wat poolse en litouwse meisjes. Tijdens het infomoment kwam ik Angel, de spaanse luchthavenjongen tegen :). Wat later leerde ik nog een frans meisje, Chloé, kennen. Met ons drietjes klikte het wel goed. Net voor de lunch kwam ik Kati tegen, dus ben ik met haar gaan lunchen. Daarna zijn we ook nog gaan shoppen in Espark. De buit komt hier later tussen mijn foto's te staan. 's Avonds was er een ESN-meeting, in een suuuupergezellig cafeetje waar je waterpijp kon roken. We rookten waterpijp en dronken çai (thee). Who needs alcohol to have fun? Tijdens de avond leerde ik ook nog 2 spaanse meisjes kennen, Vannessa en Blanca (prachtige naam, toch?). Toen bleek ook dat ik mijn grote filmproject met hun samen moet doen. Wat ik al super vond want tzijn echt toffe trienen. In tegendeel tot wat ik vooraf gehoord had over spaanse studenten, doen ze echt moeite om engels te praten, ook al kunnen ze dat niet zo heel goed. Maar dat zal allemaal wel beteren :)

Deze ochtend (lees: middag) ben ik met Sezer mijn laatste documenten gaan kopiëren en invullen om naar het politiebureau te gaan. Om 13u ben ik samen met een hele hoop Erasmusstudenten naar het politiebureau getrokken voor mijn Residence Permit. Je hoort hier vaak dat de politie heel erg grof is, onvriendelijk, en dat ze geen woord engels spreken. Toen de politieman die mij verderhielp echter mijn paspoort zag, vroeg hij me welke taal ik wou spreken: frans, duits of engels. Hij kon ze namelijk allemaal, en wist dat er in België 3 talen gesproken worden :) Ik heb het maar bij Engels gehouden. De politieman was echt overenthousiast om iemand uit België te zien. Hij begon een heel verhaal over de vluchten tussen België en Eskisehir, die er speciaal waren voor al de Turken in België. (waardoor ik er gelukkig maar 3 uur over doe om hier te geraken, en niet een hele dag zoals sommigen).

Na het politiebezoekje ben ik met Vanessa, Blanca en Gregory (een Venezuelaan) naar KFC geweest, voor de eerste keer in mijn leven! En natuurlijk was de kip echt overdreven spicy.. like everything around here..

's Avonds hebben we een pizzaatje besteld opt appartementje. Ze vonden mij hier allemaal raar omdat ik een pizza vroeg zonder iets op. :) Margharita is hier precies niet bekend.

Sebiet gaan Sezer en ik nog een pintje pakken met Chloé, Angel en zijn flatmates. Zo eindigt er weer een drukke dag. Morgen ben ik hier al een week. De tijd vliegt verschrikkelijk snel! Ik voel mij hier helemaal thuis.

Güle Güle!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!