Trip naar Ankara

Vrijdag 28 september nam ik samen met Sezer, Gözde en Aynur de trein naar Ankara. De snelle trein, dus we waren er in 1u30! Eenmaal aangekomen in Ankara gingen we naar het appartement van Sezers tante, waar er een hele maaltijd op ons wachtte. Na het eten trokken we naar Ankara City om iets te gaan drinken en wat rond te lopen.

Zaterdag sliepen we lekker uit. De dag begint hier in Turkije pas rond half 12, dus tijd genoeg om te slapen :). In de namiddag hadden we een uitstap gepland naar het graf van Atatürk. Ik had geen flauw idee wat die man in feite betekende voor Turkije. Maar eens we daar aankwamen werd ik bedolven onder informatie over zijn idealen, de oorlog die hij leidde en de rol die hij speelde in de onafhankelijkheid van de Turkse Republiek. Nen echten held dus! :)

Achteraf gingen we nog een beetje shoppen. Ik ben op zoek naar winterbotten (het belooft hier -20 graden te worden, ook al is het moeilijk te geloven als je weet dat het vandaag 37 graden was), dus we gingen op zoek naar schoenenwinkels. Ik kocht meteen ook wat kadootjes om Sezers tante en nichtje te bedanken dat we bij hun mochten logeren en eten. Ze krijgen hier allemaal graag kadootjes, ook al is het maar iets kleins, het is het gebaar dat telt.

's Avonds zijn we gaan eten in een echt authentiek turks restaurant. Er was live-muziek, natuurlijk turkse muziek :) De nacht van zaterdag op zondag zouden we bij een vriend van Sezer gaan logeren. Hij had echt een huge appartement! We keken er nog een filmpje en gingen daarna slapen. Gözde en ik kregen een gigantisch comfortabel 2-persoonsbed :)

Zondagochtend kreeg ik weer een reuzeontbijt. De tante van Sezer had zelfs pizza besteld! Zo vreemd.. Na het ontbijt gingen we naar het Kasteel van Ankara, een oude burcht, echt mooi! Op weg daarheen kwamen we veel typisch turkse winkeltjes tegen, waar ik nog wat kleine kadootjes kocht. Achteraf zijn Gamze en ik nog wat gaan shoppen, terwijl de jongens (weeral) gingen eten :)

En zo zat mijn weekendje Ankara er supersnel op :( Misschien dat ik nog wel een keertje terugga.. Morgen begint tschool eindelijk echt (hoop ik). En dan ist echt echt begonnen, gedaan met de vakantie!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!